Jump to content
You need to play a total of 50 battles to post in this section.
ThePoisonDwarf

Porównanie okrętów - rozrzut pocisków

15 comments in this topic

Recommended Posts

Players
585 posts
3,851 battles

Cześć,

Ostatnio strasznie się zirytowałem Bismarckiem (tak, wiem, super okręt) - w nic nie mogłem trafić (10km, 20km - bez znaczenia). Po prostu kilkanaście ostatnich bitew to praktycznie gra za karę i nabijanie uszkodzeń przez artylerię pomocniczą. Sprzedałem i kupiłem sobie Richelieu (tak, wiem, złom okrutny). Wczoraj pyknąłem 2 bitwy i celność IMHO znacznie lepsza (zwykle działam na 10-15km, powyżej to już różnie z trafianiem). Z ciekawości wszedłem na www.wowsft.com i ku mojemu zdziwieniu oba okręty mają tę samą sigmę (1.8), ale minimalny rozrzut pocisków już znacznie inny: Richelieu ma H=134m V=348, a Bismarck H=172m V=602m (!!!). Poza tym jest jeszcze parametr maksymalny rozrzut, który Bismarck ma lepszy (mniejsza wartość) -  jak to się ma do minimalnego rozrzutu w pionie i poziomie (wartości, które wyżej podałem) ? Z których statystyk okrętu to wynika ? Zwłaszcza ten 'pionowy' rozrzut w Bismarcku jest dramatycznie duży (pionowy to zapewne przed i za okrętem ? To by się w sumie zgadzało bo zwykle 1/2 pocisków lądowała mi przed celem, a pozostałe za).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
[MAX]
Moderator
1,693 posts
7,993 battles
1 hour ago, ThePoisonDwarf said:

Poza tym jest jeszcze parametr maksymalny rozrzut, który Bismarck ma lepszy (mniejsza wartość)

Na oko patrząc, to mają identyczny. Te wszystkie cyferki są na maksymalny zasięg, a B strzela tylko do 21,21km, a R na 25,27. Zasymuluj strzał na bliższą odległosc (przez zdjęcie GFCSa) i wszystkie parametry się poprawią.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Players
585 posts
3,851 battles
1 hour ago, Goomich said:

Na oko patrząc, to mają identyczny. Te wszystkie cyferki są na maksymalny zasięg, a B strzela tylko do 21,21km, a R na 25,27. Zasymuluj strzał na bliższą odległosc (przez zdjęcie GFCSa) i wszystkie parametry się poprawią.

Zgadza się, ale te odseparowane rozrzuty (H i V) mimo wszystko pozostają różne, zwłaszcza V w Bismarcku, jeżeli to jest faktycznie 600m na odległość (jak mi się wydaje) to jest to dramat - oczywiście w świecie tej gry.

Share this post


Link to post
Share on other sites
[DK-PL]
Players
1,802 posts
21,677 battles

proships pokazuje że jest identico, nawet czas lotu podobny:

 

http://proships.ru/stat/ru/ships/3314,4013/

 

Różnica w rozrzucie może więc przekładać się na inne rozmieszczenie wież na okrętach, czyli zgrupowanie dział. Smark ma rozbite wzdłuż kadłuba klasyczne 4xII, zaś Kardynał bardziej w kupie, bo wszystko na przedzie 2xIV.

 

  • Cool 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
[PLO]
[PLO]
Players
628 posts
4,312 battles
13 hours ago, ThePoisonDwarf said:

Cześć,

Ostatnio strasznie się zirytowałem Bismarckiem (tak, wiem, super okręt) - w nic nie mogłem trafić (10km, 20km - bez znaczenia). Po prostu kilkanaście ostatnich bitew to praktycznie gra za karę i nabijanie uszkodzeń przez artylerię pomocniczą. Sprzedałem i kupiłem sobie Richelieu (tak, wiem, złom okrutny). Wczoraj pyknąłem 2 bitwy i celność IMHO znacznie lepsza (zwykle działam na 10-15km, powyżej to już różnie z trafianiem). Z ciekawości wszedłem na www.wowsft.com i ku mojemu zdziwieniu oba okręty mają tę samą sigmę (1.8), ale minimalny rozrzut pocisków już znacznie inny: Richelieu ma H=134m V=348, a Bismarck H=172m V=602m (!!!). Poza tym jest jeszcze parametr maksymalny rozrzut, który Bismarck ma lepszy (mniejsza wartość) -  jak to się ma do minimalnego rozrzutu w pionie i poziomie (wartości, które wyżej podałem) ? Z których statystyk okrętu to wynika ? Zwłaszcza ten 'pionowy' rozrzut w Bismarcku jest dramatycznie duży (pionowy to zapewne przed i za okrętem ? To by się w sumie zgadzało bo zwykle 1/2 pocisków lądowała mi przed celem, a pozostałe za).

 

San_Escobar powie ci jedno.

Jesteś słabym graczem.

On smarkiem to kiedyś został sam na 8 okrętów X tieru i wygrał. 

  • Cool 1
  • Funny 11

Share this post


Link to post
Share on other sites
[Z-F]
Players
1,951 posts

Doświadczenia z panckami nie mam za wielkiego, ale celność Bismarcka to istna porażka. Większe obrażenia na salwę zadaję Bufflem (pepancami w pancerniki) niż tym miotaczem ziemniaków :Smile_amazed: Pamiętam pograłem nim trochę na początkach jego zaistnienia w grze, długa długa przerwa i ostatnio znów trochę. Staram się grać "w zwarciu", bo doświadczenie snajperskie mam raczej marne, ale nawet na małym dystansie z reguły jedynym efektem jest ładne obramowanie plus jeden "ding" za 1600 hp, niezależnie w krążka czy pancka. Artyleria dodatkowa jest chyba bardziej skuteczna niż główna. Nie bardzo wiem co WG z nim zrobiło, ale z całkiem fajnego okręciku (nawet takiemu zagorzałemu DD-kierowcy podobał się ten pancernik) zrobili to:

 

maxresdefault.jpg

  • Funny 8

Share this post


Link to post
Share on other sites
[TF16]
[TF16]
Players
1,344 posts
16,307 battles
2 hours ago, En_Vivo said:

San_Escobar powie ci jedno.

Jesteś słabym graczem.

On smarkiem to kiedyś został sam na 8 okrętów X tieru i wygrał. 

ej coś kłamujesz tutaj.... ja słyszałem o 11 okrętach. były też dwa krakeny i potrójny samotny wojownik....

  • Funny 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Players
585 posts
3,851 battles

Ok, ale nie chodzi mi o wyższość Bismarcka nad innymi okrętami lub jego 'niższość' - nie mam nic przeciwko temu okrętowi. Chodzi o same parametry - te dotyczące rozrzutu pionowego i poziomego nie są widoczne w grze. W grze widać tylko 'rozrzut', który niby u Bismarcka jest lepszy, a moje bardzo subiektywne doświadczenie jest wręcz odwrotne. Skąd Wowsft ma te dane ? Czy są wiarygodne i czy ja je dobrze zinterpretowałem ? Richelieu ma cięższe o 10% i latające o 10 m/s szybciej pociski, pewnie to też robi swoje, ale nie wiem jak to się przekłada na ich współczynnik penetracji (wiem, że są takie wykresy, ale niestety nie bardzo wiem jak je odnaleźć). Coś jednak jest na rzeczy z celnością, bo grając Richelieu (subiektywne odczucie) mam więcej trafień w bitwie niż Bismarckiem, a strzelam na podobne dystanse - nie odbierzcie też tego jako peanu na cześć Richelieu, snajperem to ten okręt nie jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Players
585 posts
3,851 battles
12 hours ago, mickecobra said:

proships pokazuje że jest identico, nawet czas lotu podobny:

 

http://proships.ru/stat/ru/ships/3314,4013/

 

Różnica w rozrzucie może więc przekładać się na inne rozmieszczenie wież na okrętach, czyli zgrupowanie dział. Smark ma rozbite wzdłuż kadłuba klasyczne 4xII, zaś Kardynał bardziej w kupie, bo wszystko na przedzie 2xIV.

 

Rozrzut pionowy 2x większy na Bismarcku wynika z układu wież ? Nie bardzo mi to pasuje. Zakładając, że okręt stoi burtą do celu to ok w przypadku rozrzutu poziomego (lewo-prawo), ale odległość wież do celu w 'pionie' (przód-tył) jest praktycznie taka sama.

Share this post


Link to post
Share on other sites
[BUSHI]
Players
3,298 posts
17,049 battles
22 hours ago, ThePoisonDwarf said:

 Richelieu ma H=134m V=348, a Bismarck H=172m V=602m (!!!).

To są parametry opisane jako "Min H" "Min V". Minimalne ?

 

Swoją drogą te parametry chyba nie wiarygodne w tym portalu, bo np. okręty, które są klonami i raczej identycznie strzelają, mają podane zupełnie inne dane. Np.porówanie Musashi 139/363, Yamato 178/626 (??), czy Bellerophon 150/420 i Drednought 50/110, albo St. Louis 140/360 i Charleston 50/110.

 

Naprawdę te klony są nawet 3 razy bardziej celne na tej odległości "Min" ? Warto to sprawdzić na treningowym. Swoją drogą Musashi, czy nawet Drednought z III tieru mające niby lepsze parametry niż Yamato, to już jakiś żart. Moim zdaniem akurat te dane z tego portalu mają zero wiarygodności.

  • Cool 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
[DK-PL]
Players
1,802 posts
21,677 battles
2 hours ago, Odo_Toothless said:

To są parametry opisane jako "Min H" "Min V". Minimalne ?

 

Swoją drogą te parametry chyba nie wiarygodne w tym portalu

Jeśli macie na myśli stronkę: https://wowsft.com/ to sam również znalazłem tam kilka nieprawidłowości, choć przed chwilą sprawdzałem i poprawili, ale to nie oznacza że nie ma tam też innych. Tak więc stawiałbym podobnie jak kolega powyżej że niektóre dane są wciąż błędne. Bardziej wiarygodne jest wg mnie http://proships.ru/ choć oczywiście głowy nie dam że i tam nie ma jakichś błędów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Players
585 posts
3,851 battles

Czyli ta strona jednak jest niezbyt wiarygodna ? Ok, dobrze wiedzieć :) Swoją drogą to jednak jakoś mi Richelieu bardziej podchodzi niż Bismarck, ale ja jestem dziwny bo lubiłem Gneisenau też bardziej niż Bismarcka :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
[MAX]
Moderator
1,693 posts
7,993 battles
On 1/5/2019 at 8:18 PM, Odo_Toothless said:

Np.porówanie Musashi 139/363, Yamato 178/626 (??),

Na https://gamemodels3d.com/games/worldofwarships/ są te same dane, więc zakładam, że wyciągnięte zostały z plików gry.

 

On 1/5/2019 at 8:18 PM, Odo_Toothless said:

Swoją drogą [...], czy nawet Drednought z III tieru mające niby lepsze parametry niż Yamato, to już jakiś żart.

Japka i pomarańcze. Te parametry są na maksymalnym zasięgu zawsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
[BUSHI]
Players
3,298 posts
17,049 battles
3 hours ago, Goomich said:

Na https://gamemodels3d.com/games/worldofwarships/ są te same dane, więc zakładam, że wyciągnięte zostały z plików gry.

 

Japka i pomarańcze. Te parametry są na maksymalnym zasięgu zawsze.

Chyba mówimy o innych parametrach, bo np. Musashi ma na max zasięgu rozrzut poziomy 256m. W takim razie co oznacza według Ciebie wartość Min H dispertion: 139m wg. wowsft.com, a nazywane poziomym rozproszeniem przez gamemodels3d.com ?

 

Fakt - coś wyciągnęli, tylko co to za parametr. Swoją drogą obowiązujące parametry są po stronie serwera, a klient w teorii ma je tylko powielać gwoli informacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×